Analyse van een bewustmakingscampagne in Colruytwinkels rond perceptie en aankoopgedrag van consumenten inzake seizoensgroenten en -fruit

Wie?

OIVO

Wat?

Positieve sensibilisatiecampagne om consumenten meer lokale seizoensgroenten en -fruit te doen eten

Waar?

Vlaams Gewest

Thema:

Duurzame consumptie

Dit project wilde de consumptie van lokale seizoensgroenten en -fruit stimuleren via een positieve campagne. Die benadrukte dat door lokaal geteelde groenten en fruit te eten de consument voedsel krijgt dat beter smaakt, waarvoor hij een lagere prijs betaalt en waarmee hij het milieu minder belast. Hierdoor kregen consumenten een positieve stimulans om milieuvriendelijk en energiezuinig te consumeren, zonder hun levensstijl te moeten aanpassen. De aandacht lag bij de ontwikkeling van eenvoudige hulpmiddelen die de consument hielpen een doordachte keuze te maken.

Bedrag:

24 000 euro

Link:

www.oivo.be